Ursuletul ne...ascultator

Aveti si voi copii care vorbesc non stop, nu isi asculta colegii, vorbesc impreuna cu altii, au mereu ceva de zis, de comentat chiar daca nu sunt la subiect, contrazic si nu dau nimanui dreptate? Atunci am o poveste pentru ei. E o poveste pe care am numit-o Ursuletul ne...ascultator. Am salvat-o ca PDF si am folosit imagini din cartile Berenstein Bears. Puteti descarca povestea AICI, iar fisa de lucru AICI


Iata pasii pe care i-am urmat eu:
1. I-am anuntat pe elevi ca le voi spune o poveste despre un ursulet.
2. Le-am impartit niste fise pe care mi-am propus sa scriu cu ei dupa ascultarea si discutarea povestii. I-am rugat sa lase fisele cu fata in jos si sa se abtina de a trage cu ochiul sa vada ce e scris pe partea cealalta. Le-a fost greu, dar s-au mobilizat si a fost mare haz pe tema asta.
3. Pe partea alba a foii i-am rugat sa deseneze in timp ce le spun povestea. De cate ori aud ceva care nu le place in poveste, sa deseneze partile unui urs. 
4. Am proiectat pe tabla primul slide, cel cu titlul si i-am rugat sa imi spuna ce le sugereaza titlul. 
5. Am spus povestea, slide cu slide, iar ei au desenat un ursulet pe masura ce auzeau ceva care nu le e pe plac. 
6. I-am rugat sa numere si sa scrie cate lucruri nu le-au placut si sa scrie 3 dintre ele. 



7. Am discutat povestea. Ce e bine, ce nu e bine?



8. Pe partea cealalta a foii, au trecut idei sugerate de titlurile din chenare: Cand e politicos sa vorbesti? Cum vorbesti, ce ton folosesti si ce cuvinte? Cand ar fi bine sa asculti? De ce sa asculti si sa fii atent? De fiecare data am discutat situatiile, am stabilit impreuna primele 3 idei, iar pe urmatoarele 2 le-au scris singuri, apoi le-am citit. 



9. La sfarsit le-am sugerat sa decupeze / sa deseneze urechi de ajutor la ascultat si gurite care stiu cand sa vorbeasca.





Ema 

Etichete: , , ,