Metoda inteligentelor multiple

Textul a fost: Ionel, un baietel, de Gica Iutes
Iata care au fost sarcinile:
Actori – Inventați o mică piesă de teatru despre Ionel.
Cântăreți – Compuneți un cântec scurt despre Ionel și mâncarea sa.
Avocați – Spuneți-vă părerea. Doi vor fi CONTRA Ionel, ceilalți doi vor fi PRO Ionel (Procedează bine Ionel?)
Desenatori – Desenați-l pe Ionel gras și slab.
Matematicieni – Compuneți o problemă reală despre Ionel și mâncarea sa.
Doctori – Recomandați-i lui Ionel un meniu sănătos, dimineața, la prânz, seara, între mese.
Redactori la ziar – Scrieți o știre despre Ionel.
Dansatori – Inventați un dans despre Ionel, părinți și mâncarea sa.



Metoda se bazeaza pe faptul ca fiecare copil se pricepe la ceva anume, are o pasiune, e interesat de un aspect. Ora in sine si lucrul cu un text au devenit mai interesante, dinamice. I-am lasat pe copii sa isi aleaga singuri domeniul si sa faca echipa cu cine se simte confortabil. Au lucrat minunat impreuna.


Cantaretii au compus un cantec foarte sugestiv. Le-am dat si un pont: sa foloseasca o melodie pe care deja o stiu si pe ea sa compuna versuri.


Metoda inteligentelor multiple nu cere nimic deosebit. Nicio pregatire speciala. Doar stabilirea sarcinilor. Cred ca se poate folosi la orice clasa si la orice disciplina. Ar putea fi mai interesanta pentru copiii mici daca s-ar folosi costumatii sau palarii reprezentative.




Ema 

Etichete: , , ,