Bratara prieteniei

Cand am gasit pe internet cum se face bratara prieteniei, mi-a parut rau ca nu am stiut de metoda pe la inceputul anului scolar deoarece le-as fi prezentat copiilor o metoda amuzanta de a invata cum se fac nodurile. Dar nu e tarziu sa realizam si in clasa  a 2-a bratari ale prietenie cu noduri. Toata vara fetita mea de 8 ani a fost de neoprit in a realiza bratari pentru toti prietenii si toate cunostintele. A dorit sa prezinte intr-un film cum se face, iar eu am fost de acord, deoarece pe anga valoarea educativa a acestui film, i-am dat posibilitatea sa isi organizeze ideile, sa isi faca un plan de prezentare, sa explice coerent si ... sa devina vedeta.


Materiale: 4fire diferit colorate, un ac de siguranta, o perna (noi am lucrat mai usor prinzand cele 4 fire de o perna). 





Cum se procedeaza cu cele 4 fire: intotdeauana cu primul fir se vor realiza cate 2 noduri pe fiecare dintre celelalte 3 fire. In acest fel firul mov, spre exemplu, va ajunge ultimul, iar la etapa urmatoare primul fir va fi cel roz.


Nu-i asa ca e o metoda grozava de a-i invata pe copii nodurile simple?


 Dupa ce veti termina si bratara are lungimea dorita, modelul va fi unul dungat intr-o ordine prestabilita. Putem combina aici partea de abilitati practice cu partea de matematica, deoarece copiii vor observa usor succesiunea culorilor, mereu aceeasi, repetitiv.


Ne-am propus sa incercam o bratara cu mai multe fire: 6 sau 10. 

Daca aveti si alte idei pentru a-i invata pe copii cum se fac nodurile, lasati un comentariu.

Ema 

Etichete: , , , , , , , ,