Joc matematic - Eu am, cine are?

Va propun azi un joc matematic. Se adreseaza unei clase de elevi si l-am conceput pentru exersarea operatiilor pana la 100, cu si fara trecere peste ordin. Jocul se numeste "Eu am, cine are?" si poate fi jucat la inceputul clasei a II-a sau la sfarsitul clasei I cand copiii au invatat operatiile cu trecere peste ordin. Puteti face download documentului Joc matematic Eu am, cine are?



Cum se joaca:
1.Printați și decupați cartonașele pe liniile îngroșate. Veți avea câte un cartonaș pentru fiecare copil.  (Dacă doriți să refolosiți cartonașele, laminați-le înainte de a le tăia. Copiii pot scrie pe ele cu o cariocă, apoi rezultatele se pot șterge.)
2. Amintiți copiilor că rezultatul adunării se numește sumă, iar cel al scăderii diferență.
3. Fiecare copil primește un cartonaș și rezolvă exercițiul.
4. După ce au rezolvat exercițiile, copiii iși caută perechea.  De exemplu copilul a rezolvat exercițiul 25 + 25 și are suma  50. Își va căuta perechea după indiciul din partea dreaptă a cartonașului său  și îi va întreba pe colegi cine are diferența 16.

Obiectivele jocului:
1. Efectuarea de adunări și scăderi în concentrul 0-100 cu și fără trecere peste ordin
2. Folosirea termenilor sumă și diferență
3. Relaționarea cu colegii prin căutarea perechii potrivite

ATENTIE! Jocul presupune atmosfera de joc, adica in clasa se va vorbi, se va rade, va fi agitatie, galagie, dezordine, fiecare isi va cauta perechea, copiii se vor plimba prin clasa. ASA TREBUIE SA FIE.

Daca aveti idei pentru alte jocuri incercate sau nu de voi, lasati un comentariu.

Ema

Etichete: , , , , ,