Aranjarea salii de clasa

La indemnul cursului pentru clasa 0 am asezat, acum 2 ani, bancile grupate, renuntand la asezarea clasica. A fost bine. Foarte bine. Copiii interactioneaza altfel unii cu altii cand sunt asezati grupati, cand se pot privi in ochi, fata in fata.


In clasa I am pastrat aceeasi asezare. Pe la mijlocul primului semestru unii parinti nu au mai fost de acord cu aranjamentul si au dorit ca elevii sa stea cu fata spre tabla. Le-am explicat faptul ca nu scrie foarte mult pe tabla, activitatea orientandu-se mai degraba spre ce fac elvii in banci si, mai ales, pe activitate in mijlocul clasei. Dar pentru vreo saptamana am mutat bancile astfel incat copiii sa stea cu fata la tabla - cate 3 banci pe rand. Copiilor nu le-a placut: aveau mai putin spatiu in jur si nu mai interactionau. 


Asa ca am revenit la primul aranjament, in grupuri, dar am adaugat o variatie: in fiecare zi copiii se roteau in grup, in sensul acelor de ceas, fiecare ocupand in ziua urmatoare alt loc, astfel ca fiecare avea ocazia sa priveasca spre tabla din mai multe pozitii.
Pe de alta parte, gruparea meselor ma ajuta sa am in mijlocul clasei un spatiu liber in care zilnic ne adunam cu totii pentru tot felul de activitati.


Mai adaug un aspect pe care l-am pastrat din clasa 0 si cu care toata lumea a fost de acord: la fiecare 3 -4 saptamani ii mut pe copii in alt grup, alaturi de alti colegi. Avantaje:
1. Periodic ocupa alt loc, sta in alta pozitie, invata sa priveasca din alta perspectiva
2. Interactioneaza si cu alti colegi din clasa
3. Pe mine ma ajuta aceasta mutare deoarece pot grupa copiii in functie de temperamentul lor.
4. Copiii care au stat in fata clasei stau si in spate si invers.
Parintii au fost incantati, unul dintre ei mi-a spus ca intotdeauana a regretat ca toti anii de scoala a stat langa acelasi coleg ce nu ii placea.

Care e aranjamentul vostru pentru acest an si cum va ajuta?

PS: Nu e posibil, dar imi doresc o clasa mai spatioasa.

Ema 

Etichete: , ,