Banii - unitate de invatare

Pentru ca in timpul scolii nu am avut timp sa va povestesc, iata mai jos activitatile despre BANI.
Conceptul de bani implica destul de multe notiuni: ai de explicat despre diviziuni, monede si bancnote, valoare, jumatati.... Nu e nici greu, nici usor. Dar poate fi interesant daca amesteci totul cu cat mai multe ... experiente reale. La unitatea despre BANI am mixat tot ce mi s-a parut important si suficient de clar pentru ca scolarii de clasa pregatitoare sa inteleaga: numaratul banilor, confectionarea banilor, povesti despre bani (citite sau inventate), pretend play - Ce as face daca ... ? - troc, confectionare si vanzare, cum sa castigi bani.



Am citit cartea Benny's Pennies, de Pat Brisson - o puteti asculta si vedea AICI. Am vorbit despre succesiunea actiunilor si copiii au desenat cate o imagine pentru fiecare activitate din carte. Am lipit imaginile pe farfurii de hartie, iar farfuriile pe tabla. Pe baza lor am povestit si repovestit textul.


Cartea e aceasta:


Copiii au lucrat in grup pentru a stabili succesiunea corecta a activitatilor din carte. Fisa o gasiti la Making Learning Fun



Am vorbit despre bancnote si monezi si le-am numarat.



Cu tehnica imprimarii cu creionul, copiii au facut banuti de hartie. E greu sa faci bani?


Ne-am jucat de-a magazinul. Pe rand ei au fost vanzatori si cumparatori. Au exersat cu aceasta ocazie si formulele de politete.




Modele cu monede: 5 bani, 10 bani, 5 bani, 10 bani ...



Cineva a fost foarte harnic la realizarea modelelor cu bani.


Una dintre cele mai indragite activitati: trocul. Adica tu imi dai mie si eu iti dau tie. Am facut ... pizza din lipii, salam, branza si ketchup. Am impartit copiii in grupe; fiecare a avut cate ceva: unii numai branza, unii numai salam....



Unii numai ketchup.


A fost cea mai buna pizza. Pe cuvant. Dupa ce incercati sa imi spuneti.


Un fel de ... cum sa economisesti. Cu accent pe manipulare si numarare.


Si-un rebus.



Copiii au avut si o tema pentru acasa: timp de o saptamana, pentru fiecare sarcina efectuata, puteau primi bani.


Ce ai face daca ai avea foarte multi bani? Cei mai multi si-ar construi un parc de distractii.




Eu cred ca ar fi investitori seriosi si constructori extraordinari. Cel putin asa reiese din desenele lor.





Povestea bancnotei de 1 leu - inventata si desenata de copii.




Iar o sarcina ... de familie. Copiii, ajutati de parinti, au mesterit tot felul de lucrusoare pe care le-au vandut colegilor pentru sume modice. Cine nu a mesterit a scos la vanzare jucarii mici.


In fiecare zi au fost vanzatori 5-7 copii. In acest fel, fiecare a avut ocazia sa fie vanzator.


Catre sfarsit ne-am confectionat si un portofel.


Iar dupa ce am vizionat cateva filme despre cum se fabrica banii, copiii au vrut sa deseneze cate o fabrica de bani. Puteti viziona documentare despre cum se fabrica banii AICI


Alte carti despre bani, dar pentru copii:


Etichete: , , , , , ,