vineri, 18 iulie 2014

6 jocuri de cunoastere - dezvoltare personala

Noi ne cunoastem deja de 2 ani. Acum suntem in clasa a 2-a. Dar intotdeauna e ceva ce nu stim despre celalalt. In urma unor astfel de jocuri am aflat eu ca unul dintre baieti merge la fotbal si ii place foarte mult (desi la scoala nu se remarca la acest aspect), ca altul merge cu mama la lectiile dansei de dans si ii place mult de tot, ca o fetita e alergica la parul de caine, ca pentru a fi bogat nu e nevoie sa ai bani multi, ci trebuie sa muncesti....

Orele de dezvoltare personala sunt ceva nou si pentru mine. Iata ca au trecut 2 ani de cand tot caut ca acestea sa fie distractive si educative. Pregatesc deja o serie de jocuri pentru inceputul de an. Copiilor le place sa vorbeasca despre sine. Alor mei le place extraordinar de mult! Pe unele din ele le-am incercat, pe celelalte le vom aborda anul acesta.



1. Noutatea zilei - Am inceput in clasa pregatitoare cu noutatea zilei. Nu am mai reusit sa scapam de activitatea aceasta. Pe la mijlocul clasei I am inceput sa facem lista pe tabla: dimineata, inainte de a se suna, copiii se scriau in ordinea sosirii, pe lista. Apoi incepeau sa isi spuna noutatile. Uneori noutatile nu sunt chiar noutati - ei isi mai amintesc si ce au facut acum 3 zile. Ce e important aici: faptul ca selecteaza din multitudinea de informatii ceva care li se pare semnificativ si trebuie aflat; ca isi organizeaza ideile si le pun in comunicari coerente; ca se asculta unii pe altii si comenteaza; ca fac parte din grup, din comunitate.

2. Spune 3 lucruri despre tine - Copiii stau in cerc si cand le vine randul spun 3 lucruri despre sine. Se poate alege o tema: fructele (Mie imi plac bananele si merele, dar nu imi plac prunele). Sau ce fel de persoana esti? (Sunt ordonat, imi place sa desenez si vin devreme la scoala)

3. Adevarat / fals - Copiii stau aliniati pe 2 randuri, fata in fata. Eu, invatatorul, spun ceva, iar daca enuntul meu e adevarat, ei sar, daca nu, fac un pas in spate. Se poate alege o tema: Regulile clasei (Mancam in timpul orei. In sala de sport intram doar insotiti de invatator. Ridic mana daca vreau sa spun ceva), Toamna, Reguli de igiena ....

4. Despre mine - Copiii stau in cerc. Fiecare va spune despre sine 2 lucruri adevarate si unul fals. Ceilalti trebuie sa ghiceasca ce lucru e fals.

5. Graficul preferintelor - Mi-am propus sa facem unul la doua zile. Voi lucra cu pozele copiilor si dimineata, inainte de a se suna, fiecare isi poate muta poza. Pe urma interpretam graficul. Se pot alege teme diferite, in functie de sezon, unitatea de invatare, tema zilei. De exemplu: Fructele preferate. Pun pe plansa pozele unor fructe, iar copiii isi vor muta pozele personale in dreptul unui singur fruct. Numaram cati prefera fiecare fruct, cate fete, cati baieti, iar unii ne pot spune de ce prefera un anume fruct si nu altul. Alte teme: Hobby, Animalul de companie, Sportul preferat, Anotimpul preferat.

6. Salutul personalizat - Mi-am propus ca anul acesta sa ne gasim un salut propriu; sa inventam unul; unul amuzant. Poate ceva ca o strangere de mana si un dans caraghios.

Daca stiti si alte jocuri ce s-ar potrivi inceputului de an, lasati un comentariu.

Ema 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu