marți, 3 iunie 2014

Jocuri de cuvinte - Ursul pacalit de vulpe

Va place ursul pacalit de vulpe? Of, saracul urs! Dar de vulpea cea isteata, ce ziceti? Va dati seama ce greu i-a fost vulpii sa care tot pestele in vizuina? Si ce noapte cumplita o fi avut ursul ce statea cu coada in apa inghetata?


Va propun mai jos cateva jocuri cu cuvinte. Le-am invartit in jurul povestii. In acest fel povestea a capatat si alte valente. 

1. Arunca si prinde - Copiii stau in cerc. Fiecare se gandeste la poveste si isi pregateste, in gand, un cuvant care are legatura cu povestea. Cand ii vine randul, va spune cuvantul, se va aseza ghemuit, apoi va numi un alt coleg sa continue jocul.Cand jocul s-a terminat si toti copiii stau ghemuiti pe podea, jocul se reia - un copil spune un cuvant, se ridica si numeste alt copil sa continue.



2. Jocul intrebarilor - Copiii stau in cerc. Cand le vine randul, vor formula o intrebare despre povestea Ursul pacalit de vulpe.

3. Jocul propozitiilor - Copiii stau in cerc. Fiecare si-a scris pe un cartonas un cuvant care are legatura cu povestea. Va numi un coleg care sa alcatuiasca o propozitie cu cuvantul sau.



4. Adevarat sau fals - Invatatorul pregateste intrebari despre poveste. Copiii le pot citi colegilor, care vor stabili daca sunt adevarate sau false. Intrebarile pot fi amuzante sau serioase. Jocul acesta ofera posibilitate de afirmare copiilor care citesc foarte bine. Ceilalti copii isi vor exersa capacitatea de a asculta un coleg si vor face mereu trimitere la poveste pentru a verifica enunturile. Propozitiile ii vor stimula sa se gandeasca si la detaliile prezente in text.

5. Continua povestea - Copiii stau in cerc. Vom incepe sa spunem povestea si fiecare adauga o propozitie pentru a o continua. Poate fi povestea reala sau una imaginata.



6. Jocul adjectivelor - Impartiti clasa in grupe. Fiecare grupa primeste un personaj din poveste sau alt element prezent in naratiune: vulpea, ursul, taranul, pestele, carul, balta. Pentru cuvantul primit grupa vaincerca sa gaseasca si sa scrie pe foaie cat mai multe adjective (pe cat posibil adjectivele sa aiba legatura cu povestea).



7. Jocul verbelor / al actiunilor - la fel ca la jocul adjectivelor, doar ca pentru fiecare personaj copiii sa gaseasca actiuni potrivite: Ce face vulpea? (Inseala, pacaleste, se preface, plange, striga, fura, sfatuieste, se ascunde) Ce face ursul ? (Mormaie, bate vulpea, cere, se milogeste, baga coada in apa, sta, asteapta, doarme, trage...)

Daca aveti si voi idei de jocuri cu cuvinte, lasati un comentariu.

Ema 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu